دوشنبه 2 مرداد 1396   17:09:20
منو
اخبار




1396/1/27 يكشنبه خسارت 220 ميليارد ريالي سيل به تاسيسات راهسازي آذربايجان غربي معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور ميزان خسارت وارده بر اثر سيل به تاسيسات راهسازي آذربايجان غربي را 220 ميليارد ريال دانست و گفت: در مرحله نخست اقدامات اوليه و ضروري از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازي تامين مي شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي؛ داود كشاورزيان كه به همراه ديگر نمايندگاني از هيات دولت در مناطق سيل زده استان حاضر شده بود ضمن انتقال پيام همدردي وزير راه و شهرسازي به بازماندگان از آمادگي اين وزارتخانه براي بازسازي تاسيسات راهسازي خبر داد.
وي با بيان اينكه اقدامات اساسي تر در حوزه جبران خسارتهاي حوزه راهسازي بايد از محل منابع مديريت بحران تامين بشود افزود: مرسوم است بعد از چنين حوادثي دستگاههاي اجرايي خسارات وارده را برآورد مي كنند و از طريق مديريت بحران استان به سازمان برنامه و بودجه و سپس هيات دولت گزارش مي شود تا اعتبار لازم براي جبران خسارت در قالب اعتبارات عمراني و هزينه اي تخصيص يابد.
كشاورزيان گفت: بعد از تصويب اعتبارات، كارهاي اساسي تر از جمله احداث پل هاي تخريبي در دستور كار قرار مي گيرد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اشاره به اهتمام جدي دولت براي جبران خسارتهاي وارده و نيز بازسازي مناطق آسيب ديده در سريعترين زمان ممكن ابراز اميدواري نمود تا ديگر شاهد چنين حوادث دلخراشي در سطح كشور نباشيم.
وي مجموع راههاي كشور را 220 هزار كيلومتر عنوان كرد و افزود: از اين ميزان 34 هزار كيلومتر راه شرياني است كه 16 هزار كيلومتر آزاد راه و بزرگراه است.
داود كشاورزيان ادامه داد: راههاي شرياني بيشترين حجم ترافيك را در خود جاي دادند و به لحاظ اعتبارات نگهداري هم سهم 45 درصدي را به خود اختصاص داده است.
وي تصريح كرد: 55 درصد باقيمانده نيز به راههاي غير شرياني از جمله راههاي روستايي و اصلي كه بايد از محل اعتبارات استاني نگهداري بشوند اختصاص دارد.
اين مقام مسئول با بيان اينكه متاسفانه به دليل افزايش قيمت دلار و قير و هزينه هاي راهسازي و نگهداري در سالهاي گذشته منابع استاني به هيچ وجه تكافوي نگهداري راههاي غيرشرياني را نمي دهد اظهارداشت: پيشنهاد ما به دولت اين است كه مجموعه نگهداري راهها را به عنوان يك مجموعه يكپارچه ببينند و منابع پايدار براي نگهداري راهها پيش بيني كنند منابعي كه در زمان كاهش اعتبارات دستخوش كاهش نشود.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي بهترين راه تامين درآمد پايدار براي نگهداري از راهها را وضع عوارض بر سوخت دانست و گفت: بنزين و گازوئيلي كه مردم در جاده ها مصرف مي كنند. از عوارض مي توان به نگهداري راهها اختصاص يابد.
داود كشاورزيان افزود: در حال حاضر 10 درصد عوارض سوخت به شهرداري ها اختصاص مي يابد چرا نبايد به نگهداري راهها هم تعلق بگيرد.
گفتني است به دنبال بارش هاي سنگين در دو سه روز قبل در استان و به دنبال آن وقوع سيل و تخريب ابنيه راهسازي معاون. و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي،معاون توسعه آزاد راههاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور و معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور به همراه نمايندگان دولت و مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي ضمن سفر به مناطق سيل زده آذربايجان غربي راهكارهاي تسريع در بازسازي ابنيه خسارت ديده را نيز بررسي كردند.
بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (MrtGuest)


Powered By Sigma ITID.